Indien u deze e-mail niet goed kunt lezen, klik voor de website versie


Dag , hoe doelgericht ga jij te werk?  
   


In 1979 deed Harvard onderzoek onder hun afgestudeerden over doelen en plannen. Wat bleek:
  • 84% had geen doelen gesteld
  • 13% had doelen gesteld, maar had deze niet aan het papier toevertrouwd
  • 3% had doelen gesteld en opgeschreven, tezamen met een plan 
In 1989 ondervroeg men de afgestudeerden nogmaals.
De resultaten:
  • De mensen die doelen hadden gesteld (13%) verdienden gemiddeld twee keer zo veel als degene die geen doelen hadden gesteld (84%)
  • Degene die hun doelen en de bijbehorende plannen hadden opgeschreven (3%) verdienden gemiddeld tien keer zo veel geld als de overige afgestudeerden (97%).
Dit onderzoek leert ons in ieder geval dat doelen en plannen een belangrijke bijdrage leveren aan het bereiken van dingen die je belangrijk vindt.

Ikzelf merk dat overigens ook telkens weer. Laatst nog bij een training die ik gaf. Een van de opdrachten in de training was het invullen van een plan van aanpak. Terwijl de deelnemers het plan invulden, nam ik zelf ook de tijd om het plan in te vullen.

Het maakte me direct duidelijk waar ik de komende periode mijn focus op moest leggen wilde ik mijn doel bereiken. En wat treft: in de 2 weken daarna kwamen bijna als vanzelf de klantverzoeken op mijn pad die ik mezelf op die bewuste middag als doel had gesteld. Ongelofelijk maar waar!

Hoe doelgericht ga jij eigenlijk te werk in het realiseren van je doelen?

Doelen stellen is belangrijk, zoveel is al wel duidelijk. Maar waarom eigenlijk? Welnu, het hebben van doelen: 
  1. Geeft richting. Het maakt duidelijk wat je wel en wat je niet wilt. Het verkort het proces. Je weet waar je jezelf op wilt richten en hierdoor kan je energie en tijd meer gericht besteden.
  2. Het verbetert het proces. Je kunt bij elke activiteit beoordelen in welke mate het past bij het beoogde doel. Bij aangeboden opdrachen en klantverzoeken kun je beoordelen in hoeverre deze verzoeken passend zijn en je helpen je doel te bereiken.
  3. Neemt jezelf als vertrekpunt. Aan de hand van jouw (persoonlijk en professioneel) profiel geef je richting aan je bedrijf en je carrière. Je geeft je loopbaan proactief richting en zoekt klanten en opdrachten die bij jou passen, in plaats van reactief te reageren op dat wat er eventueel voorbij komt. 
  4. Helpt anderen jou beter te helpen. Als je heel concreet aan kunt geven wat je zoekt en wat je te bieden hebt, dan kan je netwerk je veel gerichter helpen.
  5. Maakt indruk op potentiële opdrachtgevers. Omdat je precies kunt aangeven wie je bent, wat je wilt en wat je kan bijdragen, neem je een voorsprong op anderen. 
Ook leren doelgericht te werken aan meer en veel contact met je klant? 

Schrijf je dan nu in voor de Back to Business School



Ik ga je namelijk binnenkort 7 doelgerichte manieren leren hoe jij snel en makkelijk met jouw klant in contact komt. Het zijn 7 manieren waarvan ik zeker weet dat ze jou gaan helpen aan opdrachten!

De Back to Business School is een (bijna) gratis workshop van 2 uur die ik in augustus 3x organiseer op verschillende plekken in Zuid-Nederland. Ik deel in die 2 uur graag mijn beproefde kennis met je! Ik vraag slechts een kleine bijdrage van € 15 inclusief BTW voor de onkosten die ik maak. Deelnemen kost je dus praktisch niets!

Gun jezelf een inspirerende avond uit en ik beloof je dat je met hernieuwde energie, praktische tips, direct toepasbare adviezen en een uitbreiding van je netwerk naar huis gaat. Kijk hier voor data en locaties of schrijf je hieronder direct in!



Doelgerichte groet,

 Myriam de Roo


Trivalent
Acacialaan 1a
5051 ZX Goirle
+31 6 21 29 56 71
info@trivalent.org
www.trivalent.org
-