- Voeg me toe in je adresboek -
Nieuws
Beste 

Het koude weer begint eindelijk te wijken en op het moment dat ik dit schrijf zit er een heerlijk zonnig weekend aan te komen. Wat hebben hier toch naar verlangd!

De laatste paar koude weken zijn ons allemaal tegen gevallen, mij in ieder geval wel. Ook mijn winterkleren ben ik beu. Ik wil weer kleur en luchtig!

Daarom staat dit E-zine in het teken van anti-stress!

Lees mijn persoonlijk anti-stress tips in het artikel en in mijn blog heb ik een grappig filmpje staan. Zelfs de dieren in Afrika worden wel eens dronken. Een keer per jaar eten ze de vruchten van de Marula boom. Deze vruchten vormen een soort gist in hun maag en daar worden ze dronken van. 

Soms is even uit je bol gaan lekker gezond! Het mag, de lente komt er nu eindelijk echt aan!

Veel leesplezier en warme groet, Pepine van den Berg

Archief E-zines
Hier staan alle eerder verschenen E-zines op een rijtje om nog een terug te lezen.


PS Je ontvangt dit Ezine omdat je je hebt aangemeld voor een van mijn diensten. Afmelden gaat heel eenvoudig via de afmeldlink. Je kunt deze nieuwsbrief ook doorsturen naar een collega, vriend, vriendin of andere bekende.
In het kort
16 april 2013

Gratis E-books
Hier kun je mijn gratis E-books: 'HSP survivalgids' en 'Tips om energetisch te gronden, reiningen en te beschermen aanvragen. 

Gastenboek/testimonials
Laat ons weten hoe je de behandelingen hebt ervaren. Hoe ging het eerst met je en hoe gaat het nu? Leuk als je je ervaring wilt delen met ons. Dat kan in mijn gastenboek. Schrijftip: schrijf zoals je je ervaring aan een vriend of vriendin zou vertellen.

Meditatie MP3's nu met staffelkorting!
Kun je niet komen voor een energetische behandeling of heb je extra ondersteuning nodig tussen de sessies door? Ik help je graag op afstand met mijn meditatie MP3's. Na je bestelling ontvang je de links in een e-mail en kun je, door erop te klikken, direct luisteren via je computer of bijv. smartphone. Klik hier voor mijn webshop.

Volg mij voor de laatste updates op:

Volg mij op Twitter    Vermeld op mijn Facebook pagina     Bekijk mijn LinkedIn pagina



Artikelen

Mijn persoonlijke anti-stress tips


Ik merk in de praktijk dat veel mensen op dit moment veel stress, spanningen en vermoeidheid ervaren. Dingen zitten behoorlijk tegen, of komen niet tot stand.

Meestal moet je een moeilijke fase eerst doorlopen voordat de volgende fase zich aan kan dienen. Moeilijkheden kun je niet ontlopen, maar je kunt deze fase voor jezelf wel milder en minder stressvol maken.

Hier volgen mijn persoonlijke anti-stress-tips:

1. Tot 10 tellen

Ik weet het, het klinkt oubollig, maar werkt echt. Als er iets gebeurt wat stressvol is, is de eerste reactie: gelijk handelen vanuit een impuls. Vechten of vluchten. Hier kunnen we niks aan doen, zo zijn we geprogrammeerd in ons "reptielenbrein". We willen overleven als het ware en komen in opstand tegen de stress. Meestal is het handelen vanuit vechten of vluchten niet de eerste goede zet.

Tel daarom eerst tot tien, neem even afstand van de situatie, kom even tot jezelf en dan komt er ook weer ruimte om met de juiste reactie te komen. Zo vermijd je ook de kettingreactie van stress op stress. Frustratie op frustratie, miscommunicatie etc.

2. Stel prioriteiten.

Vanuit bovenstaande volgt dat je prioriteiten stelt. Wat heeft haast en wat kan nog even wachten.

Gebruik hiervoor de volgende methode: Leg je hand op je buik, stel je vraag en voel een ja of een nee opkomen. Of een pijn of fijn gevoel. Voed dit mij of niet? Hierdoor omzeil je je piekergeest en krijg je een zuiver antwoord vanuit jezelf.

3. laat het woordje 'moeten' eens achterwege.

We hebben, weet ik uit ervaring, allemaal iemand achter ons staan met een denkbeeldige zweep in de handen. Hier moeten we allerlei dingen van, deze denkbeeldige persoon jaagt ons over al onze grenzen heen omdat het MOET en dan ook vooral PERFECT!

Moet het echt allemaal nu, of mag het ook straks, een andere keer of hoeft het helemaal niet. Zo heerlijk om een lange neus te trekken naar het moeten en perfect moeten zijn.

4. Blijf ademhalen.

Adem is leven. Half ademhalen is half leven. Ga met die ademhaling een paar keer per uur de diepte in. Laat je buik los en je ademhaling diep je buik inzakken, door je buik uit te zetten. Door een aantal keren je ademhaling te volgen, wellicht even op een plek waar niemand je kan storen, kom je weer bij jezelf. De stressvolle situatie is niet veranderd, maar jij hebt even een time-out genomen. (kijk voor meer effectieve time-outs op mijn meditatie-pagina)

5. Stress maak je er zelf van.

Voor de een is een bepaalde situatie stressvol, de ander die hetzelfde voorval meemaakt, haalt zijn schouders er voor op. Hieruit blijkt dat je zelf invult of een situatie stressvol is of niet. De een wordt getriggerd door een situatie, de ander blijft er koel onder. Wordt je bewust van je triggers. Wanneer je gestresst bent, ga op onderzoek uit. Waarom raakt mij dit zo en wat kan ik doen om mijzelf te helpen?

6. Blijf communiceren.

Meestal speelt stress zich af in je hoofd, tobben, piekeren, de molen draait maar door. Wat is er mis met om hulp vragen? Een probleem onder de aandacht van meerdere mensen te brengen? Een lastige klus delegeren? Veelal trekken we te veel naar ons toe en laten moeilijk los of durven niet toe te geven dat het te veel is. Kijk in hoeverre dit voor jou geldt. Vele handen maken licht werk en meestal zijn mensen bereid om een handje toe te steken, als ze weten dat je hulp nodig hebt.

7. Verwen jezelf

Als je jezelf niet kietelt dan lach je nooit. Stel leuke dingen doen nooit uit. Je hebt ze verdiend. Stel jezelf leuke dingen in het vooruitzicht:

  • ga sporten
  • sauna
  • op yoga
  • op schilderles
  • Pak die film
  • ga uit eten
  • naar de bioscoop.
  • neem een keer bij mij een energetische behandeling om alle ballast eens los te laten en weer in balans te komen.

De boog kan niet altijd gespannen staan, je kunt zelf de boog loslaten op een manier die het beste bij je past.

Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn of je wilt een afspraak maken. Laat het me weten.

Tweet deze mail    Facebook: vind ik leuk  Vermeld op mijn eigen LinkedIn pagina

Los gaan is gezond. Zelfs olifanten worden wel eens dronken (grappige clip)


Ik had sinds lange tijd weer eens een feestje. Ik ga wel eens vaker naar een verjaardag of een feestje, maar soms is het gewoon een echt feestje. Lachen, eten, drinken, een goed gesprek, muziek: alle ingredienten waren aanwezig.
Wat is het toch goed om jezelf af en toe even te laten gaan. Even uit de sleur, even wat leuke mensen om je heen verzamelen, andere dingen eten die je normaal niet eet, of jezelf niet toestaat. Jezelf te laten inspireren door mensen die je nog nooit ontmoet hebt. Ik voelde me weer 23! lees verder op mijn blog

Pepine van den Berg - energetisch therapeut

Ervaringsdeskundig op het gebied van Hooggevoeligheid (HSP)
Ruim 10 jaar ervaring in het geven van energetische behandelingen



Klik op de links voor meer informatie

De energetische behandeling
Unieke Meditatie MP3's
Ezine (nieuwsbrief)
Blog
Gastenboek
Contact
Praktijk Blessed Be
Graafseweg 274
6532 ZV  Nijmegen
06-26196249
info@blessedbe.nl
www.blessedbe.nl
- Afmelden van de nieuwsbrief