- Voeg me toe in je adresboek -
Nieuws
Beste 

In Nijmegen zijn de vierdaagsefeesten zijn losgebarsten! O wat een vaag gebonk van muziek hoorde ik toen ik wilde gaan slapen. Dan moet ik ook alle zeilen bijzetten om zen te blijven en 'gewoon' in slaap te vallen.

Maar goed, ik gun iedereen zijn feestje en ik ga zelf ook mijn jaarlijkse rondje door de gekte maken. Het blijft als hooggevoelige een klus met al die prikkels! 

Ik wens iedereen heel veel plezier, mocht je in de stad zijn en ik wens alle lopers ontzettend veel succes!!

TRE-nieuws (Trauma Releasing Exercises): ik heb contact met mijn TRE mentor via Skype en wij gaan stap voor stap door het hele certificatie-proces heen. En ik mag wel zeggen met succes. Hij is in ieder geval heel tevreden over mijn vorderingen en wat ik tot nu toe heb laten zien aan sessies (die ik heb opgenomen). Ik krijg hele waardevolle aanvullingen die mij echt sterken in het geven van de sessies waardoor de oefeningen nog veel meer op jou als persoon aangepast worden. 

Nu al enkele mensen ervaren wat het is om weer in een hele ontspannen en kalme staat te zijn, komen er ook vragen als: Hoe kan ik dit nou vast houden? In mijn artikel ga ik hier op in.

Vanaf deze plek wil ik iedereen een hele fijne vakantie wensen. Geniet van je vrije tijd, de zon en elkaar en ik hoop jullie na de vakantie weer te zien!


Veel leesplezier en warme groet, Pepine

Nieuw: De zorggids van de zorgverzekeraars is nu interactief. Leuk als je mijn zorg wilt waarderen in deze gids. Wil je dit doen, dan kan dat via deze link.

Archief E-zines
Hier staan alle eerder verschenen E-zines op een rijtje om nog een terug te lezen.


PS Je ontvangt dit Ezine omdat je je hebt aangemeld voor een van mijn diensten. Afmelden gaat heel eenvoudig via de afmeldlink. Je kunt deze nieuwsbrief ook doorsturen naar een collega, vriend, vriendin of andere bekende.
In het kort
16 juli 2013

Vakantiesluiting
De praktijk is gesloten van vrijdag 19 juli tot en met donderdag 8 augustus. Ik ben voor vragen of voor het maken van afspraken voor na de vakantie bereikbaar via e-mail: info@blessedbe.nl. 

Waardering in de Zorggids
Laat je waardering voor mij als zorgverlener nu achter in de Zorggids! Hoe hebben de behandelingen jou geholpen? Laat het ons weten. Hoe ging het eerst met je en hoe gaat het nu? Leuk als je je ervaring wilt delen met ons. Dat kan ook in mijn gastenboek. Schrijftip: schrijf zoals je je ervaring aan een vriend of vriendin zou vertellen.

Meditatie MP3's nu met staffelkorting!
Kun je niet komen voor een energetische behandeling of heb je extra ondersteuning nodig tussen de sessies door? Ik help je graag op afstand met mijn meditatie MP3's. Na je bestelling ontvang je de links in een e-mail en kun je, door erop te klikken, direct luisteren via je computer of bijv. smartphone. Klik hier voor mijn webshop.

Volg mij voor de laatste updates op:

Volg mij op Twitter    Vermeld op mijn Facebook pagina     Bekijk mijn LinkedIn pagina



Artikelen

 Ik denk dus ik besta? (anti-pieker tips)


Nu mijn cliënten, door de behandelingen of de trauma releasing exercises, steeds meer de waarde ontdekken van het ‘wonen’ in een ontspannen en rustig lichaam. Wat een weldaad dit toch eigenlijk is. Komen er tegelijkertijd ook vragen als:

 

  • hoe houd ik dit vast?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik dit de hele dag kan voelen?
  • Ik voel toch gelijk weer spanningen na verloop van tijd, hoe kan ik dat voorkomen?
  • Ik begin toch weer te veel te denken, te twijfelen, hoe ga ik hier mee om?

Als je naar het bovenstaande rijtje kijkt en de vragen eens op je in laat werken dan zie je waar deze vragen zijn ‘gemaakt’. Ja, inderdaad, in het hoofd.

Het zijn de gedachten die deze vragen bedenken. Het lichaam blijft zonder deze vragen gemakkelijk in een ontspannen toestand. De vragen zelf roepen weer spanningen op.

Wie ben jij zonder deze gedachten?

Hoe voelt je lichaam zonder deze gedachten?

We hebben best nog een weg te gaan om de uitspraak van Descartes: Ik denk dus ik besta weer om te buigen naar bijvoorbeeld ik ben, dus ik besta. Of: ik voel dus ik besta.

Maar omdat Descartes aan alles twijfelde, hij kon bijvoorbeeld ergens zijn in zijn droom, daar overtuigd van zijn, terwijl hij toch in zijn bed lag. Hij twijfelde aan zijn zintuigen omdat een stok in het water er gebroken uit zag. Hij kon zichzelf alleen maar vertrouwen als hij twijfelde, dan was hij aan het denken, was hij wakker en kon hij waarnemen.

Wij hebben geleerd de rede te vertrouwen. Vanuit de rede te rade te gaan bij onszelf. Alles te bevragen, te twijfelen.

  • Klopt dit wel?
  • Mag ik dit doen?
  • Is dit niet verkeerd?
  • Is dit niet raar?
  • Maak ik geen verkeerde keuze?
  • Wat moet ik doen?
  • Etc.

Zo is het piekeren een feit.

De rede is fantastisch, de hele wetenschap is zo ontstaan en wat hebben we er veel aan te danken!

Maar inmiddels ook onder te lijden. Zie mijn vorige blog over stress als nieuw statussymbool.

Hoe kun je dus het fijne gevoel, want voelen doe je met je lichaam en niet met je hoofd, vasthouden, blijven ervaren?

Raak er op de eerste plaats van overtuigd, dat ontspannen, kalm en rustig zijn een staat is van ZIJN. Daar hoef je niets voor te doen, daar hoef je alleen maar ruimte aan te geven. Dat ervaar je door uit je hoofd af te dalen naar het lichaam.

Dat kan op ieder moment en waar je ook bent via je ademhaling, of te voelen hoe je zit of staat, je voelt de zwaartekracht, de rust van het moment etc. Of als je bekend bent met de tension-release oefeningen (TRE) dan doe je die opnieuw.

Voel kalmte en vrede en sta jezelf toe dit te voelen. Het mag!

Mocht je hierbij een emotie tegenkomen, dat mag ook. Laat de tranen gewoon maar stromen, laat je boosheid of angsten gaan of voel je blijdschap. Je maakt ruimte vrij, je maakt schoon, en je maakt een nog dieper contact met je lichaam en jouw innerlijke vrede.

VERTROUW je ZELF en voel je veilig.

Verbind je even niet met je omgeving, maar verbind je met jezelf.

Een tip kan zijn om wanneer je deze staat al vaker hebt gevoeld, je hier een symbool aan verbindt (bv een kleur, een beeld, een geur, iets tastbaars, een (hand)gebaar, een gevoel etc.). Een zogenaamd anker. Dus wanneer je het weer helemaal kwijt bent, dan denk je aan dit symbool of je ziet het voor je en je lichaam reageert spontaan door weer in de ontspanning te gaan.

Voor mij werkt de ‘innerlijke glimlach’ ook heel goed. Als ik weer eens veel te ver afgedwaald ben van mijn ontspannen staat, dan maak ik verbinding met mijn gronding, maak mijn rug weer recht met mijn kruin gericht naar de kosmos, voel mijn ademhaling, maak mijn lippen zacht en stuur deze glimlach energie door mijn hele lichaam en naar buiten toe en dan maak ik contact diep in mijn centrum. Geleerd van Jaana Siltasalmi – de meditatie van de dunne en de dikke boeddha

Weet, dat wanneer je weer een diepe connectie hebt gemaakt met je lichaam, je hoofd als vanzelf stiller wordt. Je meer contact krijgt met wat werkelijk goed is voor jou en je lichaam jou de richting kan wijzen die jouw werkelijke pad VERLICHT.

Wil je meer hulp bij het vinden van jouw ontspannen staat, dan help ik je graag. 

Gebruik deze links om dit artikel te delen. Alvast dank daarvoor!

Tweet deze mail  Facebook: vind ik leuk  Vermeld op mijn eigen LinkedIn pagina

Nieuws uit mijn Netwerk

Mindfulnesstraining

18 september Mindfulnesstraining voor volwassenen: Nijmegen Noord
19 september Mindfulnesstraining voor Jongeren: Nijmegen Oost

Pepine van den Berg - energetisch therapeut

Ervaringsdeskundig op het gebied van Hooggevoeligheid (HSP)
Ruim 10 jaar ervaring in het geven van energetische behandelingen



Klik op de links voor meer informatie

De energetische behandeling
Unieke Meditatie MP3's
Waardering Zorggids
Blog
Gastenboek
Contact
Praktijk Blessed Be
Graafseweg 274
6532 ZV  Nijmegen
06-26196249
info@blessedbe.nl
www.blessedbe.nl
- Afmelden van de nieuwsbrief