COMEXPOSIUM & ADHESION GROUP Comexposium is wereldwijd een van de grootste organisators van zowel zakelijke evenementen als evenementen voor de consument. Zij organiseert wereldwijd meer dan 132 B2B en B2C evenementen. Comexposium is vooral aanwezig in de voedingsindustrie, (met de organisatie van SIAL) landbouw, handel, distributie en e-commerce. Comexposium is aanwezig in 30 landen en ontvangt meer dan 3,5 miljoen bezoekers en 48.000 exposanten en positioneert zich als creator van uitwisselingen tussen bedrijven en personen. Adhesion Group – sinds oktober 2017 dochteronderneming van Comexposium – is de marktleider op het gebied van B2B kwaliteitsevenementen in de sectoren wijn & gedistilleerd en heeft in zijn portefeuille 2 beurzen van wereldklasse: Vinisud et VinoVision Paris en 4 zakelijke conventies zoals WWM World Wine Meetings in Paris, Singapore, Chicago en San Francisco.
VINISUD is in 1994 ontstaan door de steun van Zuid-Franse interprofessions en syndicaten. Sindsdien is het uitgegroeid tot de internationale referentie op het gebied van zuidelijke wijngebieden. De 14e editie werd georganiseerd van 18 t/m 20 februari 2018 in het Parc des Expositions in Montpellier en heeft 25.500 professionals getrokken, waarvan 28 % internationale wijnkopers, komende uit 76 landen en 1.420 exposanten uit 16 landen.
VINOVISION PARIS is ontstaan in 2017 als internationale vakbeurs van noordelijke wijngebieden. Initiatiefnemers waren de interprofessions van de Val de Loire, du Centre-Loire, de Bourgogne, du Beaujolais, d’Alsace en het Syndicat Général des Vignerons de la Champagne. Haar 2e editie vond plaats van 12 t/m 14 februari 2018 in Parijs Expo Porte de Versailles en had 350 exposanten en 5.500 professionnele bezoekers, waarvan 20 % afkomstig uit het buitenland.
WORLD WINE MEETINGS GLOBAL PARIS WWM Global geeft van 7 t/m 10 februari een voorpremière aan Franse en internationale producenten om een groep van grote inkopers te ontmoeten op basis van vooraf gemaakte afspraken.
|