Storytelling Congres, Sneak Preview (1)  september 2015
 
 
Beste Annet, 

Fijn dat je erbij bent, tijdens het eerste Nederlandse Business Storytelling Congres op 30 oktober. Tussen nu en dan stuur ik je af en toe nieuwe of aanvullende informatie over het congres. Deze keer stel ik je met plezier voor aan Daphne van Wassenaar. Ze is één van de sprekers en werksessiebegeleiders. Daphne is storyteller binnen Rijkswaterstaat, een organisatie vol verhalen! Ze geeft je vast een sneak preview van haar verhaal: 
 

"Toen ik 3 jaar geleden de training Zelf(standig) aan de slag met storytelling* volgde, zat ik in mijn werk als communicatieadviseur net op zo’n punt dat ik dacht: Wat ga ik doen? Blijf ik bij Rijkswaterstaat? Wat wil ik verder met dit vak? Hoe sta ik erin? Ik zie ons nog zitten, tijdens de training. Rechts van mij iemand van ABN Amro, links een zelfstandig ondernemer. En ik voelde het kwartje vallen. Ik voelde: dit is waar ik naar op zoek ben. Dit brengt de menselijke factor en de menselijke maat meer terug in mijn werk. Dit is waar het voor mij als communicatieadviseur om draait: om mensen.

Ik ging stuiterend naar huis, maar de volgende dag was de waan van de dag er weer. En de worsteling: hoe krijg ik dit bij mijn collega’s over het voetlicht? En bij de rest van de organisatie? Maar ik realiseerde me dat storytelling perfect in onze corporate communicatiestrategie zou passen. En bij het leiderschapstraject dat net breed werd ingezet. Ik zag mijn kans!

Nu, drie jaar later, staat het Bureau Storytelling er stevig. Als ik zou willen, zou ik wel 80 uur per week met storytelling binnen Rijkswaterstaat kunnen werken. Zoveel vraag is ernaar. Er is een onstuitbaar proces op gang gekomen van sense making en sense giving.
Storytelling past bij ons: onze medewerkers voelen trots en passie voor hun werk, ondanks alle bezuinigingsrondes. Storytelling helpt hen om daar woorden aan te geven. Alle verhalen doen ertoe en mogen er zijn. Dat besef doet veel met mensen.

Een dilemma waar wij als Bureau Storytelling nu voor staan, is de vraag hoe we omgaan met al dit enthousiasme. Welke prioriteiten stellen we..."


Nog een nieuwtje:

Wat hebben merkstrategie, storytelling, lego-blokjes en klei-klompen met elkaar te maken? De Amsterdamse Storydiggers, Ralph Poldervaart en Sander van Duijn, zijn nieuwe congrespartner. Deze merkstrategen laten je in de wandelgangen van het congres ervaren wat de vier met elkaar te maken hebben. Binnenkort krijg je ook een sneak preview over hen. 
 


Tot 30 oktober!

Een fijne dag!
Annet Scheringa
TheStoryConnection


PS: Er zijn nog zo'n 25 toegangskaarten beschikbaar. Dus als je in je omgeving mensen weet voor wie het congres interessant kan zijn, verwijs hen gerust door naar de website: www.storytellingcongres.nl. 


* De training Zelf(standig) aan de slag met storytelling wordt tweemaal per jaar verzorgd door TheStoryConnection. Nieuwsgierig? Hier lees je meer