|
|
|
|
|
|
Kun je deze mail niet lezen? |
|
Event Waarderende Oudergesprekken werd hoogst gewaardeerd. Afgelopen vrijdag was het Event ‘Waarderende Oudergesprekken. Samen het beste voor het kind.” De deelnemers waren heel enthousiast over de nieuwe invalshoeken, bruikbare inzichten en de concrete toepasbaarheid ervan. Zij weten nu hoe je beter naar ouders kan luisteren en welke ruimte je als onderwijsprofessional hebt om tot een goede samenwerking te komen. De belofte van het Event werd helemaal waargemaakt. Gemiddeld werd het beoordeeld met een 8,5!
Voor herhaling vatbaar?
Gezien de enthousiaste reacties zou het voor herhaling vatbaar zijn. Op basis van de reacties op mijn blogs over oudergesprekken lijkt het onderwerp ook hot. Daarom ben ik benieuwd of lezers van het Schrift voor Schitterende Scholen graag hadden willen komen, maar dat het niet lukte door de datum waarop het gepland was. Dus als jij als lezer in bent voor een nieuwe kans om aan het Event deel te nemen, dan organiseer ik het graag nog een keer in het voorjaar. Stuur dan een mailtje naar ab@drivesatwork.nl en geef daarbij svp ook aan welke periode in het voorjaar het meest gunstig is. (Als je op het mailadres klikt heb je al een bijna kant en klare mail.)
Hoe leer ik dit mijn leerkrachten?
De schoolleiders vonden de inhoud van het Event zo waardevol dat zij het graag willen overdragen aan hun leerkrachten. Maar hoe doen wij dat? Natuurlijk kan ik een studiedag of een traject organiseren bij jou op school. Aan de andere kant is het wellicht veel waardevoller als jij het hen zelf kan leren.
|
|
Het programma Waarderend Schoolleiderschap biedt je daarvoor een stevige basis. Dit programma start op vrijdag 13 februari 2015. Hierin leer je hoe waarderende onderzoeken werkt en hoe je dat zelf kan toepassen in je school. Het heeft een train-de-trainer karakter. Je kan zelf studiemomenten organiseren om de kennis en vaardigheden aan de leerkrachten over te dragen. Daarmee heb je de inhoud om later nieuwe leerkrachten in te werken en het ook op andere onderwerpen toe te passen dan Waarderende Oudergesprekken. Je brengt een leerproces in je organisatie op gang.
Wat heb je daaraan hebt? Je bereikt ermee dat:
- je weerstand en negativiteit ombuigt naar veerkracht, enthousiasme en plezier.
- je een professionele en op leren gerichte cultuur creëert.
- leerkrachten weer schitteren in hun werk en samenwerking.
- je systematisch het potentieel van je team tot volledige bloei brengt.
- je moeiteloos sturing geeft aan jouw team.
- valkuilen van positiviteit vermeden worden.
- jouw doelen haalt terwijl je ze tegelijkertijd los kan laten.
Meer informatie over wat het programma vind je hier. Op deze pagina kan je je ook inschrijven.
In een gratis keerpuntgesprek kan je uitvinden of het ook iets voor jou is.
Graag geef ik 5 gratis keerpuntgesprekken weg ter waarde van € 181,50. Daarin bespreken we de situatie bij jou op school. Waar loop je tegenaan? Wat is daarvan het gevolg? Hoe zou je het anders willen? Wat is er voor nodig om daar een kentering in te brengen. In hoeverre is het Programma Waarderend Schoolleiderschap dan passend voor jou? Of moet er eerst iets anders gebeuren? Heb je interesse in zo’n gesprek? Geef je dan op via deze link.
|
|
Denk je dat het deze e-zine ook interessant zijn voor anderen? Stuur het dan door of deel het via sociale media! Via mijn website kunnen geïnteresseerden zich aanmelden: www.drivesatschool.nl
|
|
Aart Brezet leert schoolleiders en schoolbestuurders... hoe zij negativiteit in hun organisatie kunnen keren door waarderend leiderschap, zodat hun leerkrachten en leerlingen gaan schitteren.
Aart kent uit eigen ervaring in welke positie schoolleiders zitten. Hij is niet alleen coach geweest van diverse schooldirecteuren, leerkrachten en teams; hij heeft het als interim-schoolleider ook daadwerkelijk ondervonden. Gaandeweg heeft Aart de kracht ontdekt van de positieve psychologie. Het is geen ideologie, het is bovenal een praktische invalshoek die werkt! Inmiddels zit het in zijn vezels om steeds die kant van de werkelijkheid te belichten waar mensen het meest gelukkig, energiek en gemotiveerd van worden. Juist daarom gaat het hem aan het hart dat in het onderwijs de aandacht zo vaak uit gaat naar wat er niet is, naar de problemen en onmogelijkheden bij kinderen, ouders, leerkrachten en schoolleiders. Als je weet hoe mooi een school kan schitteren wanneer iedereen aandacht heeft voor potentieel en progressie, dan wil je niets anders dan de vaardigheid daarvoor overbrengen aan de leiders in het onderwijs.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|