Anderhalf jaar geleden startten wij de Expeditie 'Grip op werkdruk' waarbij we met een team uitzochten: - Wat is nu die werkdruk die jullie ervaren? - Hoe krijg je daar nu grip op als individu en als team? - Wat heeft het management of de organisatie hierin te doen? Wat willen teamleden graag veranderen als het de werkdruk in hun zelforganiserend team aangaat? 1. Hoe kan ik alleen nog 'ja' zeggen tegen dingen die voeden/ energie geven? 2. Hoe kan ik me focussen op de uitvoering van een taak en laat ik me niet afleiden door alle andere opdrachten/taken die wij hebben als zelforganiserend team? 3. Hoe krijg ik balans in mijn werkzaamheden over de dag, tussen ad-hocvragen, afspraken en de to-do lijst? 4. Hoe kan ik de werkdag minder uitgeblust en met meer voldoening kan afsluiten? 5. Aan het einde van de Expeditie heb ik in ieder geval 1 keer mijn grens aangegeven en kan ik mijn collga's om hulp vragen wanneer ik dit nodig heb.
|