Kun je deze e-mail niet lezen?




Beste ,

Wanneer je deze nieuwsbrief leest, zit ik –als het goed is!- in Barcelona voor een kleine week van cultuur, zon, shoppen en vooral…relaxen!



De afgelopen maanden heb ik gelukkig weer veel mensen mogen helpen met hun financiële zaken en de hoeveelheid aanvragen groeit met de week….Prima! Kom maar op, ik hou van mijn werk dus het is me niet snel teveel. Maar zoals altijd moet je niet vergeten om toch af en toe even gas terug te nemen, om daarna weer vol door te kunnen gaan…!
In de vorige nieuwsbrieven had ik al aangegeven met mooie plannen bezig te zijn om mijn dienstenaanbod verder te verbreden: het komt, het komt, maar nog even geduld: door de continu groeiende stroom vragen -vooral over woekerpolissen- moest/wilde ik toch echt even het werk in het hier en nu voorrang geven!

Over woekerpolissen gesproken: deze maand geef ik een korte update van de stand van zaken: hoe staat het met de compensatieregeling, wat doen de diverse maatschappijen en vooral: wat zijn nu de beste manieren om je polis om te zetten en daardoor veel geld te besparen!
En wat je dan met al dat geld kunt doen wat je bespaart met je woekerpolis….daar kom ik graag een volgende keer met je op terug!

Veel leesplezier en hartelijke groet,
Hubrien


Woekerpolis update....

Wellicht heb je zelf daar niet zo’n gevoel bij, maar de "wondere woekerpolis wereld" is volop in beweging! Meer en meer maatschappijen beginnen langzaam maar zeker hun klanten te informeren over de stand van zaken. De afspraken tussen politiek, verzekeraars en belangenverenigingen worden stukje bij beetje duidelijker en beter nageleefd. De mogelijkheden om met zo min mogelijk rompslomp van je polis af te komen worden steeds groter. Kortom: genoeg beweging en veranderingen om even wat zaken voor je op een rij te zetten:
 
Informatievoorziening maatschappijen
Sommige maatschappijen hebben al bijna al hun klanten geïnformeerd, maar anderen moeten er nog bijna helemaal aan beginnen: wat betekent de compensatieregeling voor de individuele klant en wat zijn de mogelijkheden om eventueel je polis te stoppen of om te zetten? Ruim 1,5 mensen zijn nu, ruim 5 jaar na het landelijk duidelijk worden van dit probleem, nog steeds niet geïnformeerd…
En dat is een hele slechte zaak! Vooral omdat blijkt dat de meeste mensen wachten met actie nemen om hun polis te ontwoekeren totdat ze concrete informatie hebben gekregen van de maatschappij. Onnodig tijdsverlies en onnodig lang teveel kosten betalen: er is namelijk geen enkele reden om te wachten met ontwoekeren! Het recht op eventuele compensatie -hoe weinig het vaak ook is- blijft namelijk altijd gewoon behouden!
 
Afspraken tussen politiek, verzekeraars en belangenverenigingen
Het afgelopen jaar zijn er een aantal duidelijke afspraken gemaakt die moeten zorgen dat de afhandeling van het woekerpolisdossier voor de klant zo soepel mogelijk gaat. De belangrijkste afspraken die gemaakt zijn:
-          Maatschappijen/adviseurs informeren hun relaties duidelijk over hun situatie, hun rechten op compensatie en zorgen voor goede mogelijkheden om hun producten aan te passen
-          Maatschappijen en tussenpersonen zorgen voor gratis hersteladvies (wat in de praktijk regelmatig niet gebeurt…!)
-          Klanten kunnen ook na betaling compensatie en/of beëindiging van hun polis de maatschappij en/of adviseur aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
-          Maatschappijen zorgen voor  nieuwe en betere producten, waar de klant zonder extra kosten naar kan overstappen.
 
Mogelijkheden om van je woekerpolis af te komen
Mooie woorden natuurlijk, maar hoe gaat het nu concreet? Als ik naar mijn eigen praktijk kijk waar ik bijna dagelijks met nieuwe woekerpolisdossiers  bezig ben, en daarnaast via workshops voor consumenten en collega’s heel veel informatie krijg en kan delen, zijn de belangrijkste conclusies:
-          Nagenoeg alle polissen zijn om te zetten. Soms gaat het snel, soms gaat het langzaam. Maar het lukt bijna altijd. Lijfrentepolissen gaan meestal het makkelijkst, hypotheekpolissen kunnen langer duren, vooral omdat de diverse banken ieder hun eigen regels hebben.
-          Zonder uitzondering bespaart de klant veel, heel veel kosten. Bij kleinere of premievrije  polissen gaat het minimaal om enkele duizenden euro’s. Bij de meeste hypotheekpolissen of wat grotere lijfrentepolissen gaat het zonder uitzondering om tienduizenden euro’s per polis…(triest) hoogtepunt tot nu toe was bij mij vorige maand een polis waarbij een volledig vergelijkbaar productvoor de klant ruim € 100.000,- hoger eindkapitaal gaat opleveren…
-          Als er in het verleden overlijdensrisico is meeverzekerd, wordt dit bijna altijd één van de grootste kostenposten. Gelukkig kan dit tegenwoordig meestal voordelig en -waar nodig zonder nieuwe gezondheidswaarborgen- buiten de oude polis goed geregeld worden.
-          Voor veel polishouders kan het interessant zijn om een klachtenprocedure op te starten, bv. via het KIFID. Er zijn een aantal adviseurs die zich hier in gespecialiseerd hebben en voor klanten hele goede resultaten boeken.  
-          De klanten zijn het meest tevreden wanneer de omzetting van hun polis(sen) samenvalt met het maken/aanpassen van een financieel plan. Niet alleen wordt dan gezorgd voor veel minder kosten en dus veel meer opbrengst in hun polis of rekening, maar ook wordt die nieuwe polis/rekening goed afgestemd op hun persoonlijke –financiële- doelen.
 
Duidelijk? Mooi!
 
En jij? Ben jij al aan de gang (geweest)? Zo ja, heel goed en hou de berichtgeving bij over mogelijk aanvullende schadevergoedingen.
Of heb je wellicht nog niets met je polis gedaan? Kom dan nu snel in beweging, want iedere dag, iedere week, iedere maand kost je gewoon onnodig geld, wat je toch voor veel betere zaken kunt gebruiken?!
Weet je niet goed hoe of waar je moet beginnen? Je bent niet de enige en dat is dus ook helemaal niet gek….begin dan gewoon met de eerste stap en laat bijvoorbeeld een ontwoekerscan maken: pak je polis en de laatste informatie over je polis en mail of bel me 06-20321219 (of een andere deskundige en onafhankelijke collega, of je tussenpersoon of maatschappij).

Geloof me: het wordt echt je eerste stap op weg naar grip op je woekerpolis geld, rust en concrete vermogensopbouw…succes!



Workshop Woekerpolis... en nu verder!

Ik nodig je graag uit voor de gratis workshop Woekerpolis… en nu verder! Heb je net als ruim 4 miljoen andere  Nederlanders een woekerpolis; een veel te dure verzekering voor een hypotheek, studie of pensioen? Wil je er vanaf maar weet je niet hoe?
Kom dan op donderdagavond 10 mei om 19.15 uur naar de workshop ‘ woekerpolis…en nu verder!’ Klik hier om je aan te melden. Maak nog voor de zomer een start met het in kaart brengen van je financiële situatie en bepaal hoe je snel veel kosten kunt besparen en voor rust en duidelijkheid zorgt in je geldzaken.

Geld overhouden?
Deelnemers aan de workshop krijgen algemene informatie over woekerpolissen en kunnen nagaan welke alternatieven er in de eigen situatie mogelijk zijn. Zodat je in de toekomst meer geld overhoudt, tegen aanzienlijk lagere kosten. De workshop is de start van het in kaart brengen van jouw financiële mogelijkheden.

Ik geef antwoord op vragen als:

•    Heb ik een dure woekerpolis en kan ik ervan af?
•    Hoe kan ik zo snel mogelijk de kosten verlagen?
•    Hoe kies ik een betrouwbaar alternatief met hoge opbrengst?
•    Hoe krijg ik eindelijk rust en duidelijkheid in mijn geldzaken?

Aanmelden kan via deze link. Meer informatie vind je in dit document.

Graag tot ziens op 10 mei!
Gebouw Panta Rhei
Godfried Bomanstraat 8
Culemborg


Agenda

10 mei van 19.15 tot 21.30 uur in Culemborg
Workshop Woekerpolis.... en nu verder! zie hier
25 mei van 12.00-13.00 uur Online
Twitterspreekuur, volg Hubrien op www.twitter.com/hubrien en stel je vraag online!



Hubrien geeft onafhankelijk en duurzaam advies met als belangrijkste doel mensen hun dromen en doelen financieel waar te laten maken.

Hubrien - Financieel Advies 2.0
Bezoekadres:
Godfried Bomansstraat 6c
Het Lab - gebouw Panta Rhei
4103 WR Culemborg
Postadres:
Ravelijnstraat 65
4102 AH Culemborg
Tel.: 06 20321219
Fax: 084 730 3012




Meld je af van deze lijst