FAQ RONDLEIDINGEN

 
EEN WANDELING RESERVEREN
 
hoe kan ik best een wandeling reserveren?
U boekt uw rondleiding bij voorkeur via het boekingsformulier op onze website.
U kan ook een e-mail of sturen, of het contactformulier op deze website invullen.
Let er in dit geval aub op om minstens volgende gegevens in uw bericht te vermelden:  
Beschrijf specifieke wensen en aansluitende afspraken (bijvoorbeeld reservatie-uur in een restaurant) zo veel mogelijk bij uw boeking.
Onze gids zal hier zo veel mogelijk rekening mee houden.
Uw reservering is pas definitief zodra u een bevestiging ontvangt. U brengt deze bevestiging best mee op de dag van uw bezoek.

Bij rondleidingen voor individuen zult u een ticket kunnen afprinten of tonen op smartphone. Vergeet dit niet mee te brengen op de dag van de rondleiding. Zonder ticket wordt u niet aanvaard.
 
wanneer reserveer ik ten laatste mijn wandeling?
Rondleidingen kunnen geboekt worden via de website voor groepen, voor particulieren enkel via de onlinekaartenverkoop en betaling vooraf.
We raden u aan om ten laatste één week voor uw bezoek uw rondleiding te boeken.
Boeken via onze website kan tot de 2e werkdag voor de rondleiding.
 
hoe groot mag mijn groep zijn?
Wij hechten veel belang aan een rondleiding van hoge kwaliteit. Het aantal personen per gids is daarom voor de meeste rondleidingen beperkt tot 25, behalve als er overheidsmaatregelen gelden dat de groepen nog kleiner moeten zijn, dan wordt het aantal aanwezigen beperkt tot dit aantl.
Indien het maximaal aantal personen per gids voor een welbepaalde rondleiding lager of hoger is, dan vermelden we dit expliciet bij deze rondleiding.


ik ben alleen op stap. Kan ik een gids boeken?
Natuurlijk! Onze gids geeft u graag een VIP-rondleiding mits een afgesproken meerprijs.
 
waar start de rondleiding, waar spreken we af?
De ideale afspraakplaats hangt af van de rondleiding die u kiest, en van hoe uw programma voor en na de rondleiding gepland is.
Bij elke wandeling vermelden wij de plaats waar de rondleiding gewoonlijk start, maar bepaal gerust uw ideale afspraakplaats in overleg met onze dispatching.
Dit zijn de meest courante afspraakplaatsen: hoe lang duurt een wandeling?
Een wandeling duurt meestal ongeveer 1 uur. Voor VIP-rondleidingen geldt een andere duurtijd, in dat geval vermelden we dit expliciet bij deze rondleiding.
U kan, zowel op het moment van het boeken als tijdens de rondleiding zelf, beslissen om de duurtijd van een wandeling in te korten, of kiezen voor een korter bezoek. Onze gids zal dan, in overleg met u, de route inkorten en/of de toelichting langsheen de route beknopter maken.
Bedraagt de uiteindelijke duurtijd van de rondleiding minder dan oorspronkelijk afgesproken, dan betaalt u toch het vooraf afgesproken tarief.
U kan op het moment van boeken ook beslissen om de courante duurtijd van een wandeling te verlengen. Onze gids zal dan, in overleg met u, de route uitbreiden en/of meer toelichting geven langsheen de route. Overweegt u tijdens de rondleiding zelf om de duurtijd van de rondleiding te verlengen, dan kan u dit bespreken met uw gids, die autonoom kan beslissen om al dan niet op uw verzoek in te gaan.
Bedraagt de uiteindelijke duurtijd van de rondleiding meer dan oorspronkelijk afgesproken, dan betaalt u ter plaatse aan de gids de meerprijs in contant geld
 
wat is de prijs van een rondleiding?
Voor een rondleiding van twee uur of minder betaalt u per gids normaalgezien € 80,00. Hiervan gaat er 20 € naar de restauratie van de kerk OLV te Lissewege. Voor bepaalde rondleidingen geldt een ander tarief. In dat geval wordt dit expliciet bij deze rondleiding op onze website vermeld.
Voor elk bijkomend begonnen uur betaalt u per gids een supplement van € 40.
De prestatietijd van de gids begint en eindigt steeds op de tijdstippen, afgesproken op het moment van de boeking.
 
Voorziet u tijdens de rondleiding een pauze voor een drankje, dan is het gebruikelijk dat u de gids ook een drankje aanbiedt.
 
wat is de prijs van een rondleiding?
hoe betaal ik de rondleiding?
Boekt u via onze website, dan moet u vooraf betalen. Ook bij boekingen van een groep vragen we en betaling vooraf.

Beslist u tijdens de rondleiding om de duurtijd ervan te verlengen, en is uw gids hiermee akkoord, dan betaalt u de extra gepresteerde tijd, per begonnen uur, aan de gids in contant geld. De gids zal u hiervoor meteen een ontvangstbewijs schrijven.
 
kan ik een factuur ontvangen in plaats van een ontvangstbewijs?
Op expliciet verzoek, voorafgaand aan de rondleiding, maken wij een factuur op. Bij uw boeking via onze website ontvangt u een factuur. 
 
EEN RESERVERING WIJZIGEN OF ANNULEREN
kan ik mijn reservatie nog wijzigen?
Wijzigt u het aantal personen, dan zijn de annulatievoorwaarden van toepassing voor het aantal gidsen dat u annuleert.
 
U kan de plaats van afspraak en het tijdstip van aanvang van uw rondleiding en de gewenste rondleiding tot en met de 3e werkdag vooraleer de rondleiding plaatsvindt probleemloos wijzigen. Wenst u deze zaken te wijzigen vanaf de 2e werkdag voor de rondleiding, dan zal ons team zijn uiterste best doen om dit voor u te regelen, doch dit kan niet worden gegarandeerd. Slagen wij er niet in de gevraagde wijzigingen voor u te regelen, dan voeren onze gidsen de oorspronkelijk geboekte rondleiding uit. Kan u zich hier niet in vinden, dan zijn de annulatievoorwaarden van toepassing.
 
kan ik de rondleiding annuleren?
Dit kan.
Volgende annulatievoorwaarden zijn van toepassing: Verifieer aub dat u binnen de 2 werkdagen een bevestigingsmail van uw annulatie van ons ontvangt. Zo bent u zeker dat uw annulatie goed ontvangen werd en is verwerkt.
 
TIJDENS DE RONDLEIDING
onze groep is te vroeg aanwezig, wat nu?
In principe start de rondleiding op het afgesproken uur. Onze gids streeft ernaar om zo'n tien minuten voor het afgesproken uur op de plaats van afspraak aanwezig te zijn, dus met een beetje geluk kan u de rondleiding al tien minuutjes vroeger starten.
 
 
onze groep is niet (op tijd) aanwezig, wat nu?
Onze gids wacht op u op de plaats van afspraak, tot één kwartier na het oorspronkelijk uur van afspraak.
Is de groep binnen het kwartier na het afgesproken aanvangsuur aanwezig op de plaats van afspraak, dan voert de gids de rondleiding uit tot het afgesproken einduur. De gids zal hiervoor in overleg met u de route inkorten of de toelichting langs de route inkorten. Wenst u de rondleiding te verlengen, dan kan dit enkel na akkoord van de gids. Zie de bijhorende vraag en antwoord.
Is de groep niet aanwezig op de plaats van afspraak binnen het kwartier na het afgesproken aanvangsuur, dan wordt uw reservatie automatisch geannuleerd, de annulatievoorwaarden die gelden voor een boeking die minder dan 2 werkdagen vooraf werd geannuleerd zijn van toepassing.
Merkt u dat u om een of andere reden niet binnen het kwartier na afspraak aanwezig kan zijn, neemt u tijdens onze kantooruren aub telefonisch met ons contact op om ons te verwittigen van de 'no show'.
 
 
ik vind mijn gids niet, wat nu?
Bekijk nog even rustig de bevestiging van uw reservatie. De plaats van afspraak, hierop vermeld, is ook de plaats van afspraak die aan de gids werd meegedeeld. Verifieer er u van dat u op de juiste plaats, de juiste datum en het juiste uur aanwezig bent.
Speur de omgeving van de afspraakplaats af. De gids heeft u telefoonnummer en zal normaal u proberen te bereiken als u niet tijdig aanwezig bent.
 
 
ik wens dat de rondleiding langer duurt, kan dit?
Overweegt u tijdens de rondleiding om afgesproken duurtijd van een wandeling te verlengen, dan kan u dit bespreken met uw gids, die autonoom kan beslissen om al dan niet op uw verzoek in te gaan. Ingeval van verlenging zal onze gids, in overleg met u, de route uitbreiden en/of meer toelichting geven langsheen de route.
Bedraagt de uiteindelijke duurtijd van de rondleiding meer dan oorspronkelijk afgesproken, dan betaalt u ter plaatse aan de gids de meerprijs in contant geld.
 
 
ik wens de rondleiding in te korten, kan dit?
U kan tijdens de rondleiding zelf beslissen om de duurtijd van een wandeling in te korten, of kiezen voor een korter bezoek. Onze gids zal dan, in overleg met u, de route inkorten en/of de toelichting langsheen de route beknopter maken.
Bedraagt de uiteindelijke duurtijd van de rondleiding minder dan oorspronkelijk afgesproken, dan betaalt u toch het vooraf afgesproken tarief.
 
verwacht de gids een fooi?
Een eventuele fooi voor de gids is volledig vrijblijvend en is een uiting van uw persoonlijke waardering en appreciatie.
 
 
VARIA
Worden er foto's gemaakt?
De vereniging maakt soms foto’s en filmbeelden van de activiteiten en de deelnemers. Deze beelden kunnen gebruikt worden voor de website, Facebookpagina, brochures, flyers en tijdschriften van de vereniging en publicitaire doeleinden. Wie wenst dat zijn/haar portret niet (herkenbaar) gebruikt worden, meldt dit voor de start van de activiteit aan de verantwoordelijke.
 
vzw Cunamo hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens (en dat uw privacy wordt gerespecteerd), onze privacyverklaring vindt u op deze website.
Voor de rondleidingen geldt nog volgende bijkomende verklaring :

Foto- en filmmateriaal
Het gaat hier over foto- en filmmateriaal met gerichte beelden dat in opdracht van de vereniging wordt gemaakt (of nadien aan ons verstrekt wordt) tijdens activiteiten van de vereniging ( wandelingen, uitstappen, vieringen enz.)
Gerichte beelden zijn beelden waarbij de persoon of personen in kwestie gericht in beeld zijn genomen en duidelijk herkenbaar zijn( close-up, beeld is ge-focust op die bepaalde persoon, de foto is geposeerd, groepsfoto, …).
De deelnemers aan boven vernoemde activiteiten stemmen toe dat dit foto- en/of filmmateriaal kan gebruikt worden in eigen publicaties, eigen website, als promomateriaal.
Foto’s (films) met gerichte beelden worden niet aan derden bezorgd zonder toestemming van de betrokkenen (= deelnemers die herkenbaar zijn op het materiaal).
Verzamelen persoonsgegevens
We verzamelen enkel persoonsgegevens die u zelf aan ons meedeelt op verschillende wijzen (o.a. inschrijvingsformulieren, invul- en contactformulieren op onze website, persoonlijk/telefonisch/e-mail contact, …).  Wij verzamelen geen persoonsgegevens via derden.
We gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens hebben verkregen.
 
De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken alleen indien dit noodzakelijk is voor de werking van de vereniging