- Voeg me toe in je adresboek -
Welkom!
Beste 

Ik heb heerlijk genoten van een weekje vrij. Even alles losgelaten en andere dingen gedaan. Als het dan weer maandag is, hoop ik altijd dat ik 'het' nog kan. Gelukkig stroomde de energie weer als vanouds. En was de koudwatervrees weer voor niets.

Er breekt een drukke eindsprint aan naar het einde van het jaar. Het laatste kwartaal loopt altijd snel vol en de nieuwe aanmeldingen stromen binnen. Fijn! 

Mocht je willen afspreken, laat het me weten, het kan zijn dat je een of twee weken moet wachten, maar dan is jouw plek gereserveerd.

Het hoofdartikel gaat dit keer over genieten. Als je jezelf niet kietelt, dan lach je nooit! Mijn blogartikel gaat over ontspannen versus mindfulness, ze vullen elkaar goed aan, maar er zit ook een verschil tussen. En ik heb een leuk lijstje met 10 lessen gevonden wanneer je voelt dat je gefaald hebt, je voelt je schuldig of mislukt. Laat je inspireren!

Veel leesplezier en warme groet,
Pepine van den Berg

PS Je ontvangt dit Ezine omdat je je hebt aangemeld voor een van mijn diensten. Afmelden gaat heel eenvoudig via de afmeldlink.
In het kort
30 oktober 2012

Prijsverhoging
Per 
1 november 2012 wordt een consult 5 euro duurder. De korte consulten naar rato. 

Meditatie MP3's
Kun je niet komen voor een energetische behandeling of heb je extra ondersteuning nodig tussen de sessies door? Ik help je graag op afstand met mijn meditatie MP3's. 
Klik hier voor mijn webshop.

Gastenboek/testimonials
Fijn om mensen zo te zien opbloeien na enkele sessies. Wil je je ervaring vertellen? Hoe ging het eerst met je en hoe gaat het nu? Dan kun je je berichtje kwijt in mijn gastenboek. Je kunt hier ook laten weten hoe je het mediteren vond. Schrijftip: schrijf zoals je je ervaring aan een vriend of vriendin zou vertellen

Volg mij voor de laatste updates op:


Volg mij op Twitter    Vermeld op mijn Facebook pagina     Bekijk mijn LinkedIn pagina



In het lang

Wanneer je jezelf niet kietelt dan lach je nooit!


Typisch zo'n gezegde dat je moeder altijd zou zeggen en dat deed de mijne dus ook. Het maakte diepe indruk op mij als kind. Het betekent dat je best mag genieten van de grote en van de kleine dingen. En je kan het jezelf maar beter cadeau geven, want als je moet wachten tot een ander het doet, kun je vaak wachten tot je een ons weegt. Waarom een lekker taartje laten staan? Er valt altijd wat te vieren toch? (of die rijpe aardbeien... gezond mag natuurlijk ook!)

Genieten is een heel belangrijk ingredient in je dagelijks leven. Er zou iedere dag een genietmoment moeten zijn. Wat is de jouwe? Waar kijk jij naar uit iedere dag. Koester die momenten, beleef ze bewust, met al je zintuigen.

Energetisch gezien voed je dan je tweede chakra. Chakra's zijn wervelende energiepunten in je aura. Het tweede chakra bevindt zich ter hoogte van je onderbuik en heeft de kleur oranje. Zo oranje als een sinaasappel.

Met een goed functionerend tweede chakra ben je in staat te genieten van de grote en de kleine dingen. Je bent verbonden met je gevoel en eindelijk kun je je hoofd even loslaten. In je buik zit als het ware een tweede zenuwstelsel (je darmen en hersenen lijken een beetje op elkaar niet?). Ben je op je gemak, ontspannen en zit je goed in je vel, dan is je buik ook rustig en zacht en heb je geen knoop meer in je maag.

Ben je een excessieve genieter en lijkt je genieten meer op een verslaving, dan ben je jezelf aan het verdoven. Dan verdoof je als het ware ook je zenuwstelsel en ben je ook niet meer verbonden met je gevoel. In je hoofd kunnen dan allerlei oordelen en negatieve gedachten opkomen. Waardoor in een vicieuze cirkel terecht komen op de loer ligt.

Oordelen en negatief denken over jezelf en (te) kritisch of streng zijn voor jezelf, kan zorgen voor een deficient (geblokkeerd) tweede chakra. Je kunt niet  meer genieten, je bent niet meer verbonden met je gevoel en je zit alleen nog maar in je hoofd. 

Een mooie buikademhaling verbind je gelijk met je tweede chakra. Hoe doe je dat?

Je maakt een kommetje van je handen en je stelt je voor dat je een heerlijk ruikende bloem in je handen hebt. Je brengt je handen naar je neus en je inhaleert heel diep. Ruik die heerlijke geur!  En let op je buik. Heb je net niet heel diep ingeademend in je buik? Zo niet probeer het dan nog een keer. Je mag best overdrijven, niemand die het ziet.

Geef jezelf genietmomenten cadeau, zonder kritisch te zijn, zonder schuldgevoel. Wanneer je jezelf niet kietelt, dan lach je nooit!

Tweet deze mail    Facebook: vind ik leuk   Vermeld op mijn eigen LinkedIn pagina

Ontspannen versus mindfulness. Wel degelijk een verschil!


Ik heb mij voor het opnemen van mijn meditaties MP3's verdiept in de verschillende vormen van mediteren en oefenen. En natuurlijk ontkwam ik er niet aan om mij ook te verdiepen in de mindfuless oefeningen omdat deze op dit moment zo populair zijn.
 
Mindfulness is: met aandacht, mild, vriendelijk en zonder oordeel bij jezelf aanwezig zijn.  Lees verder op mijn blog.

10 lessen voor wanneer je je schuldig voelt, voelt dat je faalt of mislukt bent


Margarita Tartakovsky begeleidt mensen, vaak vrouwen, die zichzelf niet goed vinden. Ze hebben gefaald, of ze zijn schuldig, of ze kunnen niks.

Uit haar praktijk heeft ze een aantal lessen geleerd voor wie zo in het leven staat:

1. Stel je een doel: zelf-acceptatie begint met een doel, hoe bescheiden ook, en vooral haalbaar

2. Verheug je over je talenten. Wees er blij mee en geef waar je goed in bent de volle aandacht

3. Voel de aandacht en bescherming van de mensen om je heen. Die ene goede vriend, je partner, je zus, voel dat zij je nemen zoals je bent

4. Doe mensen weg uit je omgeving die je omlaag halen en klein houden

5. Vergeef jezelf. Je hebt misschien stomme dingen gedaan die je jezelf iedere dag kwalijk neemt. Hou er mee op

6. Breng ook het stemmetje in jezelf tot zwijgen dat zegt dat je niet deugt. Wees je bewust dat het een stemmetje is (een echo van vroeger, misschien) en niet de realiteit

7. Treur om de dromen die niet in vervulling zijn gegaan en ook niet meer in vervulling zullen gaan. Treur en neem er afstand van

8. Doe aardige dingen voor andere mensen. Dat is heel goed voor je gevoel voor eigenwaarde

9. Wees je bewust dat iets accepteren iets anders is dan de moed opgeven

10. Wees erg aardig voor jezlef. Gun jezelf af n toe iets. Hou van jezelf

Bronhttp://www.welingelichtekringen.nl/gezond/76305/lessen-van-een-therapeut-voor-wie-zichzelf-niet-goed-vindt-je-hebt-gefaald-of-bent-schuldig-of-je-kunt-niks.html?utm_source=tweet&utm_medium=twitter&utm_campaign=tweetsfromsite

Pepine van den Berg - energetisch therapeut

Ervaringsdeskundig op het gebied van Hooggevoeligheid (HSP)
Ruim 10 jaar ervaring in het geven van energetische behandelingen



Klik op de links voor meer informatie

De energetische behandeling
Unieke Meditatie MP3's
Ezine (nieuwsbrief)
Blog
Gastenboek
Contact
Praktijk Blessed Be
Graafseweg 274
6532 ZV  Nijmegen
06-26196249
info@blessedbe.nl
www.blessedbe.nl
- Afmelden van de nieuwsbrief