Beste 
De vakantie zit er voor mij weer op. Het is voorbij gevlogen en ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien.

Ik ben deze vakantie thuis gebleven en dat was eigenlijk best fijn. Het hele nest hebben we weer 'opgeschud' en ik heb heerlijk van de tuin, de zon en een hele stapel boeken genoten. 

En ik heb heel veel water gedronken. Ik voel me weer heerlijk fris van binnen. Ik vind het niet altijd even makkelijk om water te drinken, dus door de jaren heen heb ik wat tips verzameld om het in ieder geval voor mijzelf makkelijker te maken. Misschien zit er voor jou ook een leuke tussen!

Voor de eerstvolgende TRE workshop op vrijdag 5 september is er is nog 1 plaats vrij. Dus wees er op tijd bij. Heb je eenmaal de oefeningen geleerd, heb je dit unieke loslaatmechanisme altijd bij de hand. 

Of je komt gewoon weer een langs voor een energetische behandeling.

Wellicht tot gauw!

Veel leesplezier en warme groet, Pepine van den Berg
Energetisch Therapeut
TRE practitioner 
www.blessedbe.nl

Gastenboek/testimonials
Wil je jouw ervaringen delen met ons? Nu kun je heel eenvoudig een testimonial schrijven aan de hand van 5 vragen. Kijk in mijn Gastenboek of TRE gastenboek. Leuk als je een berichtje achterlaat.

Gratis E-Books
Ik heb een aantal artikelen gebundeld in gratis E-books. Klik hier om ze aan te vragen.

Archief E-zines
Hier staan alle E-zines op een rijtje om nog eens terug te lezen

PS Je ontvangt dit Ezine omdat je je hebt aangemeld voor een van mijn diensten. Afmelden gaat heel eenvoudig via de afmeldlink. Je kunt deze nieuwsbrief ook doorsturen naar een collega, vriend, vriendin of andere bekende.
 
TRE workshops
Klik hier om naar de website te gaan voor alle info en opgave.



vrijdag 5 september (nog 1 plaats)
woensdag 17 september
dinsdag 30 september
maandag 13 oktober
donderdag 6 november
vrijdag 21 november
woensdag 3 december
donderdag 18 december

 
 
Tips om makkelijk(er) water te drinken


Hoe vaak zul je het niet horen/lezen of als advies krijgen: drink meer water!


En niet gewoon vocht, zoals koffie, thee, sappen, melk en frisdrank, maar gewoon plat water. Alleen water herkent het lichaam als water. Bij de andere dranken moet de hele chemische fabriek in je lichaam in werking worden gesteld om het weer af te breken, op te slaan en/of weer af te voeren. Dit proces, kost ook weer water, dus in feite droog je daardoor ook uit. Houdt het dus in balans door veel water te drinken.

Waarom moet je ook al weer water drinken?
  • Je stofwisseling draait ongeveer 3 procent sneller, dus je verbrandt meer vet.
  • Het bevat geen calorieen.
  • Je voert afvalstoffen af.
  • Cellen die niet genoeg water krijgen sterven af. Dus je behoudt gezonde cellen.
  • Je hebt meer dorst dan je denkt. Kwaaltjes als hoofdpijn, maagzuur, maagpijn, buikpijn, rugpijn, kunnen komen door uitdroging. 
  • Dorst voelt niet iedereen even nauwkeurig, dus drink ook gewoon water wanneer je geen dorst hebt. Heb je dorst, dan ben je vaak al te laat. Hoe ouder je wordt, hoe slechter de dorst-prikkel werkt.
Hoeveel water moet je drinken?
Dit hangt af van je lichaamsgewicht. Je vermenigvuldigt je lichaamsgewicht met 0,03. 

Weeg je bijvoorbeeld 75 kilo, dan is dat 75 x 0.03 = 2,25 liter water per dag.

Ga niet over jouw maximum heen! Het is nergens voor nodig om te veel water te drinken, dan werkt het juist weer averechts. Alleen wanneer je sport of wanneer het heel warm is, zou je hier over heen kunnen gaan.

Ik vind het zelf heel moeilijk om mijn maximum uberhaupt te halen, ik worstel best met dat water drinken en ik mag op sommige dagen al blij zijn dat ik een liter haal!

Zeker voor mij als HSP'er komen er nog andere dimensies bij kijken zoals een vol gevoel hebben wanneer je een groot glas water heb gedronken. Dat voel ik dan de hele tijd zitten, is gewoon niet comfortabel. Ik krijg het ook soms koud van koud water drinken, brrr. En ik heb een zwakke blaas. Ik moet mijn water consumptie echt doseren. 

Dus met dit advies al jaren op zak, heb ik ook een aantal tips verzameld hoe het voor mij makkelijker werd om water te drinken. En hoe ik het voor mijzelf ook leuk maakte.

Misschien zit er voor jou een een leuke tip tussen:
  • Begin de dag met een glas water, na het opstaan. Heel gezond!
  • Zet een leuke kan met water neer. Op de foto zie je mijn Britta kan met een glaasje water ervoor. Wanneer ik naar de keuken ga en dat is best vaak, dan neem ik een lekker glaasje water uit de kan. En mijn gezin ook, dus iedereen in mijn gezin drinkt meer water. Een spa-fles van anderhalve liter neerzetten werkte bij mij niet, op de een of andere manier riep die steeds weerstand op.
  • Stenen in je kan doen. Een rozenkwarts, amethist en een bergkristalletje. Het ziet er niet alleen leuk uit. Je voegt er een nieuwe dimensie aan toe. Heerlijk zuiverend.
  • Kleine glaasjes drinken. Grote stappen is snel thuis, maar ik vind het niet fijn! Dit deed ik in het begin en ik kreeg grote weerstand tegen water drinken en de hoeveelheid. Gewoon kleine glaasjes, meerdere keren op een dag. Voor mij werkt het fijner.
  • Drink een glas water voordat je iets anders drinkt of eet. Dit is een gewoonte die ik me de laatste tijd heb aangemeten. Eerst een glas water en dan mijn koffie, eerst een glas water en dan mijn boterham, eerst een glas water en dan... vul zelf maar in. 
  • Je water oppimpen met vers fruit en/of kruiden. Voeg aan je water in stukken gesneden citroen, sinaasappel, munt, wat je maar lekker vind en je water wordt super aantrekkelijk.
  • warm water in de winter! In de winter is voor mij water drinken absoluut niet aantrekkelijk. Ik krijg het er koud van. Waarom dan niet gewoon warm water drinken? Gewoon geen theezakje in je warme water gooien, maar gewoon zo drinken. Nog lekker ook!
  • Drink een glas water na het plassen. Heel simpel en makkelijk te onthouden. Een tip die ooit een verloskundige aan een vriendin van mij gaf. Ik vond het in ieder geval een goeie.
  • Doseer voor jezelf wanneer het goed uitkomt om water te drinken. Voor mij kleine beetjes in de ochtend, wat meer in de middag, het meest tussen 4 en 6. Daarna weer een beetje. Anders blijf ik s'nachts ook nog naar de wc rennen en dat vind ik niet fijn.
Ik hoop dat ik jou nu ook weer een beetje gemotiveerd heb om meer en vaker water te drinken. Proost!

 
 
Effectief ontspannen en loslaten?
Kun je niet komen voor een energetische behandeling of heb je extra ondersteuning nodig tussen de sessies door?

Ik help je graag op afstand met mijn unieke begeleide meditatie MP3's.

Na je bestelling ontvang je de links in een e-mail en kun je, door erop te klikken, direct luisteren via je computer of bijv. smartphone.  Of je brandt de bestanden zelf op een CD.

 
 
Pepine van den Berg - Energetisch Therapeut en TRE practitioner
Ervaringsdeskundig op het gebied van Hooggevoeligheid (HSP)
Ruim 10 jaar ervaring in het geven van energetische behandelingen



Alle informatie snel binnen handbereik:

Energetische behandeling | TRE - Tension and Trauma Relasing Exercises  

Inschrijven TRE nieuwsbrief E-zine Praktijk Blessed Be

Unieke Meditatie MP3's 

Waardering Zorggids | Gastenboek 

Artikelen in mijn weblog