Tips om je website onweerstaanbaar te maken ()
Laatst kreeg ik een mail van een lezeres waardoor ik de hele dag een rotgevoel had.

De mail begon zo:

"Ik wil even kwijt dat ik je manier van verkoop wel erg irritant vind. Ik heb mijn best gedaan om de video's uit te kijken maar heb ze op het laatst toch weg geklikt. Het kost mij echt heel veel tijd en je kan veel sneller tot je doel komen."

Ze reageerde op een van de video's van 10-15 minuten die ik de afgelopen tijd opnam, over meer omzet maken met je nieuwsbrief. Pikant detail: in de video's geef ik tips, zonder iets te verkopen :-)

Inmiddels zie ik deze ongezouten mail niet meer puur als kritiek. Ik heb er 7 dingen van geleerd, ik vertel zo welke 7 dingen.

Mijn rotgevoel kwam doordat ik veel liefde in die video's heb gelegd. Niet om pathetisch te klinken - het is gewoon zo. Ik geef een aantal tips waarover ik zelf verrast en enthousiast ben: ze hebben bij mij ervoor gezorgd dat mijn mailinglijst veel omzet oplevert en sterk groeit. Ik heb er lol in om jou dit waardevolle materiaal te geven, want het lukt jou ook als je het zo aanpakt.

Video's opnemen lag buiten mijn comfort zone. Ook daardoor kwam die mail hard aan.

Tips geven is allemaal hartstikke leuk, maar natuurlijk ben ik ook ondernemer. Dus heb ik na het publiceren van de serie van 3 video's een aanbod gedaan: mijn nieuwe cursus Onweerstaanbare e-mailmarketing. Want het moment kan komen dat je eraan toe bent om een volgende stap te zetten voor betere resultaten, en mijn hulp daarbij wilt. 

Wat te doen als een klant jou ook keiharde kritiek geeft als je informatie weggeeft via internet en nieuwsbrieven? Kritiek vertelt je als ondernemer minstens 7 dingen, realiseerde ik me toen ik bijkwam van de schrik:
  1. Je bent zichtbaar
  2. Je laat zien wat je kan en wat dat oplevert
  3. Je hebt iets te verkopen dat niet voor iedereen bedoeld is
  4. Je volgers zijn niet allemaal klaar voor je product of dienst
  5. Je volgers hebben weerstanden en twijfels 
  6. Je artikelen en video's kunnen altijd beter, dus kritiek hoort erbij
  7. Je lezers zijn betrokken als ze kritiek leveren, anders hoor je ze niet (de schrijfster van de mail is nog steeds geabonneerd op deze mails)
Als je meer omzet wilt maken via internet, is dit de strategie die ik je aanraad: geef voortdurend informatie die voor je klanten extreem waardevol is, en breng daarna altijd ook je betaalde aanbod onder de aandacht.

Geef materiaal weg waardoor je denkt: "Ik ben hartstikke gek". Dat denkt je lezer namelijk ook: "Hij is gek dat hij dit zomaar weggeeft! Ik ga het naar iedereen doorsturen." Vind je dit een interessant sneeuwbaleffect? :-)

Je krijgt dus niet alleen kritiek, je gaat je ook nog ongemakkelijk voelen als je veel cadeau geeft. Valt soms niet mee, maar levert veel op. 

Als jij trouwens een van de honderden mensen was die enthousiast reageerden of zich aanmeldden voor de cursus: veel dank, ik ben daar trots op!

Wil jij met je nieuwsbrief ook zo'n sneeuwbaleffect op gang brengen, en veel meer klanten binnenhalen? Je leert dat in mijn cursus Onweerstaanbare e-mailmarketing. De aanmelding is helaas gesloten, want de cursus is al begonnen - maar binnenkort is hij beschikbaar als online cursus. Je kunt dan alle lessen als mp3 beluisteren en krijgt ook alle checklists, voorbeelden en instructies. 
Wil je een seintje als de online cursus beschikbaar is? 
Klik dan op deze link en vul je e-mailadres in.
Dan hoor je het als eerste.


Veel succes!

Aartjan van Erkel


Dit is een e-mail van Aartjan van Erkel met tips om je website onweerstaanbaar te maken. 
Abonneer je op deze mails. Dat is gratis en je krijgt ook meteen de link naar de video 'Maakt je website deze 3 dodelijke fouten?'

Je hebt je aangemeld voor deze e-mails op www.schrijvenvoorinternet.nl.
Vul hier je voornaam inJezelf  kan natuurlijk altijd. 
Privacy-verklaring: je e-mailadres is bij mij veilig. Ik verkoop het niet door en leen het niet uit (ook niet voor heel even).

E-mail: info@schrijvenvoorinternet.nl
Copyright © 2012 - Aartjan van Erkel, Rijnlaan 218, 3522BZ Utrecht


 (bedankt!)