Categorie:   Formulieren

https://www.e-act.nl/help/index4?id=14135
Boeken verkopen via ScanLaser

Met ScanLaser kun je nu boeken laten drukken en verzenden per stuk.

"Scan Laser zorgt nu al dat meer dan 60.000 boektitels direct na bestelling beschikbaar zijn: boeken die out of print waren of die nooit zijn verschenen vanwege te kleine oplage. Bij outof-print boeken kan Scan Laser als betaling een percentage van het verkochte boek overeenkomen, ongeacht de oplage. Dit levert u een uiterst concurrerend prijsvoordeel op en geen risico."

Autorespond werkt samen met Scanlaser zodat je nu boeken via de Autorespond shoppingcart kunt verkopen en ze kan laten printen en verzenden via ScanLaser. Alles gaat geheel automatisch, je ontvangt een notificatie bij elk verkocht boek en wij doen de rest! Als je een boek wilt verkopen op deze manier heb je een account nodig bij Autorespond en bij ScanLaser.

Voor meer informatie over het openen van een account bij Autorespond: https://www.autorespond.nl/

Voor meer informatie over het openen van een account bij ScanLaser: https://www.scanlaser.nl/
Je kunt hen het beste even bellen op +31 75 655 43 55 of mailen naar cs@scanlaser.nl om een nieuw account aan te maken. Je kunt daarbij alvast aangeven dat er ook een koppeling met Autorespond moet worden gemaakt.

Wat moet er gebeuren

Voordat je start met de verkoop moeten er een paar zaken zijn geregeld. De stappen worden hieronder beschreven.

1. Aanvragen bij ScanLaser

Je zult een account moeten openen bij ScanLaser (zie de contactgegevens hierboven).

Heb je een account geopend? Laat het ons weten, en als je al een ScanLaser klantnummer hebt, geef dat meteen aan ons door via e-mailadres support@autorespond.deskpro.com. Wij nemen vervolgens contact op met ScanLaser om te zorgen dat de koppeling tussen Autorespond en ScanLaser gerealiseerd kan worden voor jouw account.

2. ScanLaser instellingen in Autorespond

Vervolgens moeten we enkele zaken configureren in jouw Autorespond account. Ook wordt er door ons een test uitgevoerd om te verifieren dat de koppeling correct werkt.

Het enige dat jij moet doen in je Autorespond administratie, is zorgen dat er een lijstmanager bestaat met de naam 'ScanLaser koppeling'. In veel gevallen zal die al door ons zijn aangemaakt voor het testen, maar is dat niet het geval, dan kun je dat ook alvast zelf doen. Volg daarbij de onderstaande stappen:

Maak een nieuwe lijstmanager aan met de naam 'ScanLaser koppeling'. Ga naar menu Lijstmanagers , klik op de knop Nieuwe Lijstmanager, en geef de bovengenoemde naam op. Laat de tweede vink Meerdere malen aanmelden is toegestaan aan staan, en zet het eerste vinkje uit. Klik op Volgende stap

In deze stap is het belangrijk dat het bovenste vinkje uit staat! Klik op Volgende stap.

Stap 3 kun je overslaan. Klik dus nogmaals op Volgende stap.

In stap 4 geef je als naam van de groep (bovenste veld) de waarde 'ScanLaser bestellingen'.
Klik nu op Bewaar en bewerk formulier. De lijstmanager wordt nu bewaard en opnieuw geopend. Ga naar tabblad Extra. In het veld Extern systeem geef je de waarde 'ScanLaserAction' (let op hoofd- en kleine letters!). Klik vervolgens op Bewaren.

Stuur nu een e-mail naar support@autorespond.deskpro.com met daarin de melding dat de ScanLaser lijstmanager is aangemaakt. Wij moeten dan nog de laatste configuratie-actie uitvoeren. We laten je weten wanneer dat is gebeurd (in de regel is dat altijd op dezelfde dag dat je de e-mail stuurt).

Nu kun je je producten opvoeren. Zie hieronder voor uitleg.

3. Producten aanmaken

Voor elk ScanLaser product dat je aanmaakt in de Autorespond administratie, zijn er drie dingen waar je op moet letten:
  1. Bij het aanmaken van een product kies je altijd voor de waarde 'Dienst'. Dit geef je op als je een nieuw product aanmaakt.
  2. Geef vervolgens in het eerste tabblad in het veld SKU de boek-code op die je ook aan ScanLaser hebt doorgegeven
  3. Selecteer in het tabblad Opvolging rechts bij het veld Start Lijstmanager de lijstmanager die je hiervoor hebt aangemaakt. Dit doe je door te klikken op het potloodicoontje, de lijstmanager te selecteren en op Doorvoeren te klikken.
Op het moment dat het product nu wordt besteld, worden de gegevens automatisch doorgegeven aan ScanLaser.
Mocht je nog vragen hebben dan kun je die altijd mailen naar support@autorespond.deskpro.com.

Veel succes!
 
Terug